Inici > Exposicions > Processos. Un projecte sobre la creativitat artística

Processos. Un projecte sobre la creativitat artística

Muxart, Espai d’Art i Creació Contemporanis.

Dates: Del  9 de juliol al 24 de setembre de 2021.

Horaris: Dijous i divendres de 17’30h a 20’30h

Dissabtes i diumenges de 10’30h a 14h.

El projecte ‘Processos’ va néixer de la coordinació i el treball conjunt entre el MUXART, Espai d’Art i Creació Contemporanis de Martorell i l’associació artística Obertencanal, formada l’any 2006 i que té com a objectiu apropar la creació contemporània a la zona del montserratí tot promocionant els/les joves creadors/es de la zona.

‘Processos’ va més enllà d’una proposta expositiva, i es configura  a partir de diverses fases que pretenen fer un seguiment de tot el que comporta el procés creatiu a partir de dues línies de treball definides.

La primera (del 7 de juny al 4 de juliol), s’enfoca en la recerca i l’intercanvi d’idees. El diàleg va ser molt present i es va fer èmfasi dels processos individuals i col·lectius dels artistes. Aquest procés de creació de l’exposició també va formar part de la  4ª Edició d’IntARTvenció 2021, una setmana en què diferents carrers i espais públics de Martorell s’obren a l’art urbà i contemporani a través de les creacions d’artistes nacionals i locals, junt amb tot un programa en què s’inclouen activitats familiars, conferències, taules rodones i trobades artístiques entorn de l’esdeveniment.

La segona fase (del 9 de juliol de 2021 al 7 de gener de 2022) va consistir a configurar l’exposició ‘Processos’ amb els resultats artístics anteriors. La mostra ha donat a conèixer les obres realitzades i propicia el diàleg extern entre els participants del projecte i els visitants.

‘Processos’, comissariada per Rafa Haro i Laura Bel d’Obertencanal, va poder visitar-se al Muxart, Espai d’Art i Creació Contemporanis entre el 9 de juliol i el 24 de setembre de 2021 i, posteriorment, itinerà a l’Octubre, Centre de Cultura Contemporània  (OCCC) de València dins la Biennal Ciutat Vella Oberta, un projecte cultural sense ànim de lucre amb vocació multidisciplinària, formada per artistes, agents culturals i teòrics de l’art, que té com a objectiu dinamitzar l’escena artística de València. L’exposició va romandre oberta al públic a l’Octubre, Centre de Cultura Contemporània (OCCC) de València entre el 16 de novembre de 2021 i el 7 de gener de 2022. Arrel d’aquesta exhibició a València, el Muxart, Espai d’Art i Creació Contemporanis i l’exposició “Processos” van ser guardonats amb Menció Especial a la V Edició de la Biennal de València  2021.

Per primer cop i gràcies a aquesta iniciativa, el Muxart, Espai d’Art i Creació Contemporanis va rendir homenatge al seu nom convertint-se en un espai de creació artística real, un lloc on l’art contemporani ha estat viu i en contínua transformació, i en què el debat i la comunicació entre artistes emergents del territori també ha estat molt pressent.

Processos va posar l’accent en la importància del procés creatiu com a element principal de tot fet artístic i, per dur-lo a terme, van ser els següents cinc artistes o col·lectius de la zona del Baix Llobregat Nord els que hi han participat al llarg del projecte:

• Col·lectiu L’ALTRE: Performances i Instal·lacions. (Olesa de Montserrat i Esparreguera)
  • Edo García: Vídeo. (Esparreguera)
  • M’HO: Pintura. (Martorell)
  • SIBUX: Fotografia. (Martorell)
  • Júlia Ruiz Matas: Pintura i collage. (Collbató – El Bruc)

ACTIVITATS VINCULADES:

Dissabte 8 de maig a les 17h. Taller a càrrec de l’artista Núria Güell per als participants a l’exposició “Processos”, en el marc de l’exposició “Elogi del Malentès”, organitzada pel Programa d’Arts Visuals de l’Oficina de Difusió Artística de la Diputació de Barcelona.

Diumenge 20 de juny de 10’30h a 14h. En el marc d’IntARTvenció 2021, presentació del projecte artístic a càrrec  de les pròpies artistes.

Divendres 10 de setembre a les 18h. Visita  a l’exposició per part dels artistes de la Residència Internacional d’Art, Can Serrat (el Bruc), formant part d’un intercanvi i debat entre els artistes de l’exposició i de la residència.

Divendres 17 i dijous 23 de setembre a les 19h: “Pantalla Processos. Documentals artístics”. Projecció de dos documentals a l’entorn de l’art contemporani.