Inici > Exposicions > L’Art de la Ciència. Jordi Sabater i Pi

L’Art de la Ciència. Jordi Sabater i Pi

Centre d’Interpretació del Patrimoni Històric “La Caserna” (Pg. del Quarter, 9)

Dates: Del  15 de gener al 3 d’abril del 2022.

Horaris: Dijous i divendres de 18h a 20h

Dissabtes i diumenges de 12h a 14h.

Jordi Sabater Pi (Barcelona, 2 d’agost de 1922 – 5 d’agost de 2009), serà recordat per la troballa del Floquet de Neu, el goril·la albí que va viure gairebé 40 anys al zoo de Barcelona. Però Sabater Pi és molt més que el descobridor d’un animal “mediàtic”.

Sabater Pi va ser un científic reconegut internacionalment pels seus descobriments sobre les eines dels ximpanzés, sobre la cultura de tribus com la dels Fang, per haber treballat amb Diane Fossey… però el que més ens interessa de la seva faceta científica és la seva capacitat d’observació, que ell consideraba la base del coneixement.

En aquesta exposició volem descobrir el Sabater artista, dibuixant, fotògraf, observador del detall; Jordi Sabater apuntaba en les seves llibretes, de manera incansable, apunts anatòmics, mesures, colors, retrats, tatuatges, expresions.

La mostra realitza un repàs del que ha significat el dibuix científic, una eina imprescindible d’observació i d’anàlisi, que mai podrà ser superada en l’obtenció de coneixement, i que cal, més que mai, tornar a recuperar com a disciplina de formació dels nostres futurs científics.

ACTIVITATS VINCULADES:

Dijous 20 de gener a les 17’30h: CreART, cicle d’activitats artístiques per adults del mes de gener. Dibuixos d’animals inspirats en l’obra de Jordi Sabater i Pi. A càrrec de l’artista Carme Bueno.

Diumenges 13 de febrer i 20 de març a les 11’30h: visita i gimcana familiar a l’exposició. A càrrec de Xavier Folqué, biòleg de Fem Natura i  adreçada a famílies amb infants a partir dels 6 anys.

Servei educatiu. L’exposició compta amb un servei educatiu a càrrec de Fem Natura.

Per a concertar visites i/o més informació sobre qualsevol de les activitats, podeu contactar a través del telèfon 93 774 22 23 o de museus@martorell.cat

Exposició comissariada per Josep Oriol Sabater Coca i Rafel Sospedra Roca, produïda per Molècula. Xarxa de Professionals en Museografia i organitzada pel grup de recerca DIDPATRI de la Universitat de Barcelona.