Museus de Martorell > Notícies > Sin categoría > ‘Antibiografia’, maneres d’autorepresentació dissidents en la societat actual

‘Antibiografia’, maneres d’autorepresentació dissidents en la societat actual

Per : Redacció  – 09/11/2023

Aquest divendres, 10 de novembre, s’inaugura al Muxart Espai d’Art i Creació Contemporanis, a les 18.00h, l’exposició Antibiografia, comissariada per la periodista Alexandra Laudo del projecte ‘Heroínas de la Cultura’, i produïda pel Centre d’Art Maristany de Sant Cugat del Vallès. La mostra, que romandrà a Martorell fins al 7 de gener, conté obres de diversos artistes nacionals i internacionals que plantegen formes autobiogràfiques contrahegemòniques en el context actual de sobreexposició al món digital.

Antibiografia convida a reflexionar sobre la pulsió humana d’autorepresentar-se, per deixar constància de la nostra existència. Els projectes exposats qüestionen els fonaments de l’autoretrat i les convencions del gènere, per reflexionar críticament sobre la construcció de la individualitat i la sobreexposició pública en l’era digital. Algunes de les obres que s’hi podran veure són Blood pressure de Diana Tamane, Natimorto de Francele Cocco, o El otro de ellos y el y, de Juan David Galindo, entre moltes altres.

Aquesta mostra forma part del programa d’exposicions itinerants impulsat per la Direcció General de Promoció Cultural i Biblioteques del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya amb la voluntat d’acostar l’art contemporani a la ciutadania en col·laboració amb els centres d’art locals.

El debut de la itinerància serà a Martorell, però es podrà veure també a altres indrets de Catalunya com són el MAC Mataró (del 20 de gener al 10 març 2024); El Mèdol. Centre d’Arts Contemporànies de Tarragona (del 6 d’abril al 26 de maig de 2024); el Centre d’Art Contemporani La Sala de Vilanova i la Geltrú (del 14 de juny a l’1 de setembre), i el Museu de Granollers (del 19 de setembre al 24 de novembre de 2024).

Més imatges