Museus de Martorell > Agenda > Celebracions > La Festa del Roser als Museus de Martorell

La Festa del Roser als Museus de Martorell

29 de Setembre - 8 de Octubre
La Festa del Roser als Museus de Martorell

Torna la Festa del Roser i, amb ella, un ampli ventall d’activitats amb les quals podreu gaudir dels Museus de Martorell:

Visita teatralitzada “Sota les capes de Muxart”

Muxart, Espai d’Art i Creació Contemporanis – Dissabte 30 de setembre a les 11, 12 i 13 h

Visita a l’exposició permanent “Muxart. Color i composició” d’una manera molt especial a través d’una intervenció teatral contemporània a càrrec de la companyia La Moderneta.

Imprescindible reserva prèvia a través del portal entrades.martorell.cat.

Activitat infantil “Tafanegem el vi”

Jardí de L’Enrajolada, Casa Museu Santacana – Dissabte 30 de setembre a les 11, 12 i 13 h

Tot jugant, i a través dels sentits, aprendrem a distingir aromes de productes naturals i a reconèixer les diferents sensacions tàctils que percebem de la llengua. Degustarem diferents tipus de most ecològic.

Activitat gratuïta adreçada a infants de 7 a 12 anys.

Aforament limitat. Imprescindible reserva prèvia a través del portal entrades.martorell.cat.

Visita teatralitzada a L’Enrajolada, Casa Museu Santacana

L’Enrajolada, Casa Museu Santacana – Diumenge 1 i dissabte 7 d’octubre a les 11, 12 i 13 h

Amb motiu de la Festa del Roser, visites teatralitzades a L’Enrajolada, Casa Museu Santacana, de la mà d’algun dels personatges que van formar part de la seva història.

Imprescindible reserva prèvia a través del portal entrades.martorell.cat.

Visita dialogada “Mirades tàctils. Una aproximació al passat i al present a través de les mans”.

Muxart, Espai d’Art i Creació Contemporanis – Diumenges 1 i 29 d’octubre a les 12 h

Visita comentada a l’exposició “Història de les mans” adreçada a públic adult a partir de 16 anys.

A càrrec d’Àgora Serveis Culturals.

Durada: 60 minuts.

Imprescindible reserva prèvia a través del portal entrades.martorell.cat.

CreArt. Cicle mensual d’activitats artístiques per adults:  Taller de ‘frottage’ amb Marc Larré

Muxart, Espai d’Art i Creació Contemporanis – Dijous 5 d’octubre a les 17.30 h

En el marc de l’exposició “Història de les mans”, Marc Larré, artista participant en la mostra, ens guiarà en la pràctica de la tècnica del frottage a través d’un interessant taller.

Durada: 120 minuts.

Adreçada a públic adult.

Presentació del llibre ‘Muxart. Color i composició’

Muxart, Espai d’Art i Creació Contemporanis – Dijous 5 d’octubre a les 19.30 h

Acte de presentació del llibre sobre l’artista martorellenc Jaume Muxart amb la presència de Paulina Muxart i Pilar Bonet, autora de la publicació i comissària de la mostra ‘Color i Composició’.

Imprescindible reserva prèvia a través del portal entrades.martorell.cat.

Inauguració de l’exposició “Històries de llibres des de la Biblioteca Bujons de Martorell. El món del llibre des d’una biblioteca familiar d’abans del segle XIX”

Centre d’Interpretació del Patrimoni Històric, ‘La Caserna’ – Divendres 6 d’octubre a les 19 h

La Farmàcia Bujons, inaugurada el 1842, compta amb una llarga història familiar que es remunta almenys fins al segle XVIII.

La seva pròpia evolució, la vida de les persones que n’han format part i la seva vinculació a entitats i institucions han configurat una extensa biblioteca, amb una àmplia cronologia i de temàtiques molt diverses.

Aquesta mostra se centra en les publicacions d’abans de l’any 1800, per tant, anteriors a l’obertura de la farmàcia.

A partir dels llibres de la biblioteca descobrirem els orígens i estructura dels llibres, la història de les impremtes i impressors que els van produir, les seves marques tipogràfiques i l’origen geogràfic.

Portes obertes a la Farmàcia Bujons

Farmàcia Bujons – Diumenge 8 d’octubre d’ 11 a 14 h.

En motiu de la Festa del Roser, portes obertes a l’antiga Farmàcia Bujons.

Visita teatralitzada al Museu Municipal Vicenç Ros

Museu Municipal Vicenç Ros – Diumenge 8 d’octubre a les 11, 12 i 13 h

Amb motiu de la Festa del Roser, visites teatralitzades al Museu Municipal Vicenç Ros, de la mà d’algun dels personatges que van formar part de la seva història.

Imprescindible reserva prèvia a través del portal entrades.martorell.cat.

Visita familiar “Una mà d’històries”, vinculada a l’exposició “Història de les mans”

Muxart, Espai d’Art i Creació Contemporanis – Diumenge 8 d’octubre a les 12 h

Visita dinamitzada a l’exposició “Història de les mans” adreçada a famílies amb infants de 5 anys en endavant.

A càrrec d’Àgora Serveis Culturals.

Durada: 90 minuts.

Adreçada a públic familiar.

Imprescindible reserva prèvia a través del portal entrades.martorell.cat.

Visita comentada a l’exposició “Històries de llibres des de la Biblioteca Bujons de Martorell. El món del llibre des d’una biblioteca familiar d’abans del segle XIX”

Centre d’Interpretació del Patrimoni Històric, ‘La Caserna’ – Diumenge 15 d’octubre a les 12 h

Coincidint amb les Jornades Europees del Patrimoni (JEP) d’aquest 2023, visita comentada a la mostra.

A càrrec del comissari de l’exposició i membre del Centre d’Estudis Martorellencs, Andrés Martínez Reche, llicenciat en Filologia Clàssica i professor jubilat de Llengües Clàssiques a l’Institut Pompeu Fabra de Martorell.